10. zpráva - distanční výuka 23. 11. - 27. 11. 2020
10. ZPRÁVA – distanční výuka 23. 11. – 27. 11. 2020
Vážení a milí rodiče,
tento týden bude snad poslední, ve kterém budou ještě děti doma. Pevně věřím, že se příští pondělí 30. 11. sejdeme ve škole a obnoví se „normální“ školní výuka.
Děkuji moc všem, kteří jste mi poslali nafocené práce dětí z minulého týdne. Měly by být poslední posílané, práce vypracované v tomto týdnu si snad už prohlédnu a zkontroluji ve škole J.
Ještě bych Vám ráda poděkovala za příjemný průběh a milou atmosféru při všech online setkáních s Vámi a dětmi v rámci konzultačních hodin k 1. čtvrtletí. Ráda jsem si vyslechla Vaše postřehy z „domácí školy“, také mě potěšilo, že už téměř všechny děti se umí ohodnotit a dobře vědí, co jim jde a co trochu nejde, kde by měly případně přidat a za co se také pochválit J. A to není samozřejmé…Pár mých postřehů: Naprostá většina dětí se do školy moooc těší, hlavně na kamarády, několika dětem se distanční výuka zalíbila více hlavně kvůli delšímu rannímu přispání či možnosti rozložit si školní práci podle sebe v průběhu celého dne…Moc mě těší, že všechny děti se při online hodinách snaží, dávají pozor a většinou správně odpovídají. Některým dětem to takto na dálku svědčí dokonce lépe než ve škole, protože když sedí u počítače samy, nerozptyluje je třídní kolektiv…J.
Až bude jasno o nástupu do školy, napíši Vám podrobnější informace.
- Tento týden Vám nabízím opět navíc 2krát individuální doučování či procvičování učiva (nebo i konzultace k učivu) přes Teams v úterý 24. 11. a ve středu 25. 11. tentokrát vždy dříve - od 13 – 14 hodin. Je ale potřeba, abyste se nahlásili den předem (telefonicky nebo mailem) nebo ještě i tentýž den na konci online výuky. Připojujte se přes Týmy, vyberte tým „3. B – celá třída“ a připojte se ke schůzce.
- Také Markéta Filipová má 2krát týdně procvičování učiva s dětmi, se kterými ve škole nejčastěji pracovala. Tyto děti to mají přímo jako nabídku v kalendáři - v úterý a v pátek od 11,30 – 12 hodin, podle potřeby i déle.
- P. uč. Heinzová bude mít opět v pondělí od 13 – 13, 25 hodin dobrovolnou půlhodinku angličtiny navíc, zaměřenou na procvičování probíraného učiva. Kdo chce, může se připojit opět přes Teams.
K VÝUCE
Český jazyk: Budeme pokračovat v pravopisném učivu o vyjmenovaných slovech a procvičovat psaní a zdůvodňování i/y po B uvnitř slov (učebnice str. 42 – 45). První důležitý krok už téměř všichni zvládli, umí VS po B pěkně zpaměti, to nám k osvojení tohoto učiva určitě moc pomůže. Moc děti chválím J. Každou hodinu si společně vysvětlujeme význam slov, jak je např. slovní spojení myšleno, což je nutné k pochopení celého pravopisu kolem vyjmenovaných slov. Poznat kořen slova, který se někdy od vyjmenovaného slova značně liší nebo není zřejmý a také protože děti zatím neznají mluvnické kategorie (pád, číslo, rod, osobu, čas…), je pro děti toto učivo opravdu velmi těžké. Mnohdy mi musí pouze věřit a zapamatovat si, že to tak je…Při všech pravopisných úkolech doporučuji, aby děti používaly „POMOCNÍKA“ = PL ode mě (jsou tam sepsaná často používaná slova příbuzná k VS s y/ý a slova, která nejsou vyjmenovaná ani k nim příbuzná s i/í po B) a slova si v něm hledaly, než si je postupně osvojí a pravopis zapamatují.
V pátek 27. 11. si napíšeme diktát z učebnice str. 45/cv. 29, už s několika slovy s i/y po B.
Také začneme průběžně opakovat učivo z 2. ročníku – významové vztahy ve slovní zásobě (synonyma, antonyma, slova vícevýznamová, nadřazená, podřazená a souřadná…).
Čtení: Při společné četbě jsme z knihy „České pověsti pro malé děti“ přečetli zatím dvě pověsti (Praotec Čech a Bruncvík). Tento týden si přečteme pověst Silný Bivoj. Prosím, ať si děti doma čtou pokud možno jinou knihu. V pátek budeme mít opět čtenářskou dílnu a číst ze svých knížek. V PS „Čtu a vím o čem“ zadám další pohádku s luštěním jako DÚ na pondělí 30. 11. – str. 20 a 21 (O kouzelné rybě).
Matematika: Postupně jsme se seznámili se všemi násobky 6 – 10 a příklady na násobení a dělení 6 – 10. Nyní je nutné toto učivo co nejčastěji procvičovat, aby se děti co nejvíce příkladů naučily správně a rychle počítat bez pomocníka - kartičky násobků. Samozřejmě to nebude hned, čas, který budou děti potřebovat, aby se jim násobilkové spoje zautomatizovaly, se bude u dětí ve třídě lišit…Je ale důležité pravidelné trénování. Můžete k němu využít také PL, které dětem ještě zbyly. Kromě procvičování násobilek 0 – 10 si tento týden připomeneme pojmy sudé a liché číslo a začneme novou kapitolu – sčítání a odčítání dvojciferných čísel do 100. Začneme typy např. 34 + 21, 42 + 58, 65 – 42, 76 - 3…(učebnice str. 21 – 24, PS str. 16 - 18). Záměrně jsem při distanční výuce vynechala učivo geometrie (rýsování kolmic a rovnoběžek…), tomu se chci věnovat až ve škole.
Prvouka: Ve čtvrtek 26. 11. budeme mít prezentaci dlouhodobého úkolu o vesnici, kde bydlím (zadáno ve středu 18. 11.). Jak jsem také psala, děti mohou kromě vytvořeného plakátku ukázat do kamery i různé zajímavosti, přírodniny z okolí svého bydliště…Dětem jsem na online hodinách plnění úkolu opakovaně připomínala, tak doufám, že pracovaly na úkolu průběžně… Moc se těším na pěkné práce J!
Děkuji za spolupráci. Pokud by Vám něco nebylo jasné, potřebovali byste cokoliv k výuce, volejte, pište…
Přeji Vám hezký konec listopadu a pevně věřím, že 30. 11. se s dětmi sejdu opět ve škole!
Petra Holubová